lördag 30 oktober 2010

Tidig lördag morgon

Nu är det tidig lördag morgon och jag sitter här ensam med färg i håret. Tystnad det är något som jag uppskattar något enormt, och helt tyst är det! Men det beror väl på att det aldrig är särskilt tyst här annars. Igår kväll somnade jag när jag la Tyra varpå jag vaknade tidigt. En snabbtur med hundarna som nu ligger tysta och nöjda. Jag har själv kladdat i färg i håret vilket jag skulle ha gjort igår kväll men som sagt jag somnade så det blev inte av.

Idag är det lite och stå i innan det roliga sker ikväll. Pub-kvällen som varit planerad sen långt i våras. Jag drömmer ju naturligtvis om ett bra resultat ekonomiskt och att det kommer mycket folk. Allt detta för att vi ska kunna ha pub-kväll regelbundet. Det har varit väldigt efterfrågat under året, det är det som folk mest undrat varför vi inte har i bygdegården! Men jag blev ju ordförande i mars så det kräver ju planering så nu minsann hoppas jag att detta kommer gå vägen. Under veckan har min snälle/händige svåger byggt en bardisk åt bygdegården och den blev ju kalas-bra. Den ska ju givetvis invigas ikväll. Ja det har/är ett tappert gäng på några eldsjälar som slitit under senaste veckan allt för som sagt en succé ikväll. Hoppas nu inte folket sviker....

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: