fredag 22 oktober 2010

Onsdag, torsdag, fredag

Fredag kväll och jag är hemma! Igår kväll var det så jag tvivlade på det, på väg hem från Skåne så hamnade vi i världens snöoväder! Jag har faktiskt aldrig kört bil i så mycket snö med sommardäck! Dessutom i 40 mil. Idag har jag såååå ont i nacken. Det fullkomligen vräkte ner snö, vilket gjorde att det la igen rutan, ljusen fram på bilen och det blir väldigt tungrott och köra bil. Men vi tog oss i alla fall hem och det flera timmar senare. Hemma blev det "high life" hanarna blev helt tokiga när jag kom hem med en höglöpande tik. Inte noga om den var parad eller inte. Så att jag var trött nåt sååå det var bara och rasta hundarna kl 01 på natten. Ina tog genast tag i förlusta sig med Sunny som också närmar sig höglöp. Huu vilket liv..

Skåne annars då? Jo men va fint det det är i Skåne, jag skulle verkligen kunna tänka mig att bo där. Vi kom fram vid 16.30 på onsdag eftermiddag till Gualöv. Gualöv ligger någon mil utanför Kristianstad. Drygt 50 mil enkel. Det blev parning på direkten och mycket enkelt. Vi fick god fika jag och mitt resesällskap Anette. Sen begav vi oss 12 mil tillbaka och till goa Gun-Britt. Där vi skulle övernatta. Bara efter att ha kört ca 5 mil så kom vi i ett snöoväder. Vilket gjorde att vi blev aningen försenade. Väl framme så blev vi som alltid välkomnade av Gun-Britt och fick oss varsin soffa och sova på. Och så gott vi sov...
Upp tidigt och gick en lång promenad gjorde jag med mina två flickor Saga och Ina. Tänkte lägga mig igen en stund men kände mig skapligt pigg. Så det blev lite frukost och lite mer prat innan Gun-Britt åkte till sin butik. Vi rastade hundar igen och begav oss också sen till den super mysiga butiken. Och nu jäklar blev det shopping av. Krukor, adventsljusstake i plåt, en stor trådboll i smide för stor klotljus eller marschall (se bild). Två små julklappar till flickorna som jag inte kan avslöja här.




Ha det bäst, imorgon blir det inoff utställning i Karlstad med valpisarna

Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Häng med på bloggträff!
http://pillargontanten.blogspot.com/2010/10/bloggtraff_23.html