torsdag 14 oktober 2010

Snart midnatt

Snart är torsdagen slut och jag sitter i sängen med min goe vän datorn! En maskin jag inte skulle klara mig utan alls. En hel värld ligger för ens fötter när man har datorn, vad man än funderar på så kan datorn ge svar på det mesta. Och man kan hålla kontakten med många med ett enkelt litet mail.

Idag har jag och hundarna varit en snabbis till storstan Karlstad och ögonlyst Ina hos doktor Jan. Och hennes ögon var UA. Skönt man vet ju aldrig i dessa tider. I nästa vecka ska hon ju paras har jag tänkt. Så då blir det alltså en resa till Skåne. Här är det än så länge lugnt med en löptik trots att alla hanarna nu parat och vet vad det nu innebär. MEN dom vet att när det är dags... Troligtvis kommer några fler damer att dra igång nu och det tycker jag bara är bra så det inte blir löp i jultider för det hade jag för några år sen och då höll jag på riktigt på och bli galen. Grindar och hundar precis överallt. Rädslan över att nån blir parad som inte ska paras osv...
Mina små gulliga valpar var med och åkte bil med sin "stora-syster Ina och det gick väldigt bra. Snart ska dom debutera nu och det ska bli så spännande och se hur det kan gå. Dom är väldigt fina (läs..tycker jag i alla fall) men dom ska ju uppföra sig och inte vara rädda och det vet man ju aldrig förrän man har provat. Spännande ska det i alla fall bli. Kul är ju att även deras helbror Ozzy med mate Anette ska hänga på.

Imorgon är det fredag igen och imorgon ska lille Måns och Elin behaga sig och komma hem... Inte en dag för tidigt om du frågar mig... Han är alldeles förlite hemma. Han har mycket göra den pojken med sin epa-traktor som behöver fixas i ordning för försäljning MEN det händer inte ett enda dugg. Lär känns med körkortet i han och ingen bil....och snart är vi i februari.

Tyra och jag ska till Maja och Grynet på förmiddagen ska bli skönt och få det gjort. Tycker inte om och ha saker hängande över mig.

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: