torsdag 28 oktober 2010

Torsdagen i sin helhet

Här sitter jag igen sent på kvällen och bloggar och tänderna och hela kroppen skakar av utmattning och smärta! Det har varit en alldeles för lång dag för mig egentligen! Åkte hemifrån strax efter kl 11 och lämnade Tyra på dagis (ngt senare än vanligt) intill Säffle och hämta Måns och Elin. Hämtade min nya hundbur. In på banken och iväg till Karlstad.

Först i Karlstad blev det en tur på Ikea, ljus, batterier och en del småplock till Bygdegården. In på Bergvik och tittade efter en jacka till Ebba, men vi kom inte överens så det blev det ingen. In på Stadium så köpte jag ett par "mys-byxor" för det beklagade sig Mattias över att inte ha häromdagen.

Vidare till Barnkliniken för Måns skulle på besök och idag var hon kvittrande glad sköterskan - för nu minsann var dom nöjda med hans långtids-socker! Och fick t om en go liten nalle av sin mycket sympatiska egna diabetes-sköterska Eva som en uppmuntran för att det goda jobbet gett så gott resultat! Jag kan inte göra annat än pusta ut vilken pärs det varit de senaste gångerna. Vad än ungarna ska få i sjukdomsväg så önskar jag ingen just diabetes!!! Huga.

Karlstad avrundas med ett besök på Max och Snabb-grossen för de sista inköpen till Pub-kvällen. Hem i ilande fart och hämtade Maria R för Matlagningskursen på Bygdegården som vi har för barn. Hem snabbt som busen och bytte om tillbaka till Bygdegården.

Mattias engagerade sig med att åka och hämta bygdegårdens nya bardisk som min goa och mycket händiga svåger snickrade ihop igår på några timmar! Och shit! Så bra den blev.... TUSEN MILJONGER TACK STEFAN!!

Nu ska jag stupa i säng med ett par värktabletter och hoppas på att få vakna upp utvilad och smärtfri. Vilket inte kommer att inträffa! Sååå synd för det skulle för omväxlingsskull vara så himla skönt...

Ha det bäst

Susanne

Inga kommentarer: