måndag 29 november 2010

Brrrr I'm freezing -13

Ja så kan man inleda dagens inlägg. Huuu va kallt det verkligen är! Inte min grej alls. En sån här dag mår inte min kropp så speciellt bra. Stel som en pinne och allt känns väldigt orkeslöst i hela kroppen! Och jag som ska till sjukgymnastiken och lära mig och gå?! Oj oj hur ska det gå? Ha ha där fick jag till det.

Igår blev det inte bloggat för jag och familjen åkte till Karlstad i snöyran. Nja här var det snöyra när vi åkte men bortåt Karlstad var det riktigt okej! Förutom när vi några timmar senare kom ut från Ikea då var det att så man funderade.

I Karlstad så fick Tyra sig julkläder en helt underbar beige-silvrig klänning, silver strumpbyxor och en ljusgrå kort tröja för axlarna. Ebba fick vinterjacka, vinterbyxor, mössa och vantar a la 2300kr. Kan säja att Mattias satt i koma ett tag. Han fattar inte att det ska vara så himla dyrt! Jackan kostade 899 och byxorna 799 så ja ni fattar det rusar ju snabbt iväg... Idag frös i alla fall inte Ebba när hon gick till skolan! Skönt och äntligen fått det gjort.

Ikea sen då, jo jag köpte delar till min kommande garderob och den börjar så sakteliga ta form. Vi gjorde förstås en miss bedömning i uträkningen av vissa små-delar så dom måste det kompletteras med vid ett senare tillfälle. Ljus, lampor, batterier blev det ju också. Med till min syster blev det en hög lampa och en ur-läcker svartvit stor tavla. Kan ju säja att volvon var full på hemväg.

Ja hemvägen den gick inte så fort, snön vräkte ner och det var flera avåkningar utmed vägen och varningar på radion hela tiden. För första gången sen jag flyttade hit för 12 år sen, har jag kört igenom höga drivor som bara det sa poff när jag åkte igenom, bilen blev full i snö och jag såg verkligen ingenting! Läskigt! Men vi klarade oss hem och måste jag säja att jag tvivlade på både en och två gånger efter vägen. Hemma var det kaos!! Snö överallt, det gick inte komma in i huset för det var en stor snödriva på trappen framför ytterdörren! Vägen utan för staket var överyrd och nere vid ladugården var det meter höga drivor! Snacka om att komma hem till ett vinterland. Ingen som bor här i området hade tagit tag i någonsom helst snöröjning heller, så det var ju bara för Mattias och ta tag i det om han nu skulle tagit sig iväg till jobbet i morse! Idag är det ju trots kylan väldigt fint ute. Solen skiner och det är vackert vitt, men vara ute det tilltalar inte mig och kroppen idag så vi får så vackert stanna inne. I alla fall till det är dags med sjukgymnastiken...

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: