tisdag 30 november 2010

En helt vanlig iskall tisdag

Vet inte vart dagen tagit vägen! Idag har det verkligen varit kallt. Trodde inte det var sant i morse när jag tittade på termometern! Men men det var bara på med vinterbyxor, jacka, mössa och vantar och köra Tyra till dagis. Hon älskar och åka till dagis på tisdagar för då är det gympa! Och hon är ju hur vig och rörlig som helst. Finns inga hinder hon inte tar sig förbi, makalöst med tanke på att hon är ganska kort till växten. Den lilla bus-majan!

Samtal på skolan för Ebba var det ju förresten på eftermiddagen. Ett mycket givande samtal, bara positiva saker. Trevligt för mamman och få höra. Imorgon är det samtal med Måns på Transport, vem vet kanske är det sista samtalet? Vet inte hur Måns kommer vilja göra med det. hoppas han låter mig vara delaktig för det vill jag så länge som han går i skolan oavsett om han myndig eller inte.

På kvällskvisten har jag hjälpt Ebba att skruva upp lite smådetaljer i hennes rum. Jag har ju sprutmålat en del småsaker och det behövde ju upp tillbaka. Hurra för skrivdragare, vad skulle man göra utan den?! Troligtvis skulle man inte sätta upp saker och inte ta ner heller. Trist och skruva för hand...Och inte klarar ju händerna av det heller.
Fick även upp tre tavlor i mitt eget rum som jag målat ramarna till. Vill bara säja det igen, jag är så himla nöjd med mitt sovrum. På torsdag ska jag till Ortoped teknik i Karlstad och ska då gå in på Ikea och komplettera min garderob som jag (ja det var väl jag) räknade helt fel med. Mer korgar och ett annat upplägg på väggen bredvid nu när jag tänkt mer på det.

Nej nu vill mina hundar ut igen, dom orkar inte vara ute några långa stunder. Det blir kramp i tassarna av kylan.

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: