torsdag 11 november 2010

En skön dag

Torsdag kväll och snart är det härliga fredag! Töligaste med fredagen är ju att det snart är måndag, nej då jag ska inte vara så negativ det var bara en första tanke när jag skrev det.
Idag har jag inte gjort mycket, på förmiddagen var jag ute och tog lite kort med hundarna fritt springande och fick en hel del fina vinterbilder. Det var faktiskt en härlig dag, solen sken så vackert och det var några minusgrader. Hundarna var rena och fina hela tiden trots att dom lekte och rullade sig. Ja ja jag vet att jag sagt att jag inte gillar vinter MEN såna här dagar är allt helt okej.
En sak gjorde jag faktiskt kom jag på, jag lagade fågelhuset och satte upp det vid vårt köksfönster. Har bett min käre make om hjälp med detta men det har han inte haft tid och ta tag i. Skönt och kunna skicka honom ett meddelande med; - en bra kvinna reder sig själv! Svaret kom snabbt tillbaka; gött det! Ja vad säjer man? Fyllde även huset med min vanliga blandning som jag blandar själv. Det dröjde inte länge förrän det blev besök i fågelhuset. Åh va fridfullt!
Ikväll var det matlagningskurs för ungarna på bygdegården och som vanligt så har vi väldigt trevligt idag lagades det; enchiladas med sallad, och bregott kakor som bakverk. Mumsigt värre. Mycket duktiga och entusiastiska tjejer. Kul när man anordnar något och det blir så positivt.
Imorgon ska det badas och trimmas hundar inför lördagen och Sally ska ju till Emmie och hennes familj, det blir allt lite sorg här men jag är extremt glad över att dom vill prova och ta Sally. Så fort Ebba kommer hem från skolan så får hon hjälpa til med dagens bestyr före det får väl jag och Tyra göra lite annat.
Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: