lördag 13 november 2010

GRK Skaraborg

Ja idag var vi på utställning i Axvalla, det var Golden Klubbens som arrangerade som vanligt väldigt välorganiserat och trevligt! Jag har i många år återkommit till Skara så även i år var det ju självklart. Först ut var min goa "Konrad" Whoopi's Keep Out (CH Xanthos Conquistador-Nenuoramos Magic Song) som vann en stor puppy I klass med HP. Mäktigt stolt och nöjd var jag ju förstås. Skötte sig i stort sett klanderfritt. I bästa hanvalp kom sen Konrad 3:a. "Ozzy " Whoopi's Keep In Touch var också med i samma klass och kom strax utanför prispallen det vill säga 6:a. Bra jobbat Anette! Nästa ut från "vårt" gäng var jag och "Kelly" Whoopi's Knocks Me Out som kom på 5:e plats med en kanon kritik! Tyvärr var Kelly lite tagen av miljön så hon var aningen splittrad. Men jag är rätt nöjd det var en stor klass med många fina hundar. Anna och "Smila" Whoopi's Kiss Me Tiger, var också med i samma klass kom tyvärr strax utanför prispallen. Mycket bra jobbat Anna!!! Sist men inte minst Kristina o Viktor som kom 4:a i junior II och 2:a i mid limit. Icke att förakta. Dottern Ebba kämpade i Barn med hund med Konrad och kom 2:a, kul!

Innan tikarna var klara så åkte vi hem, skönt och komma hem i någon sånär tid när man gick upp så tidigt. En trevlig dag i trevligt sällskap jag träffade också många trevliga goa människor. Jag såg också många fina valpar b la. Det är ju roligt.

Nu är det kväll och på tv:n är det Dansbandskampen, ett mycket trevligt program tycker jag. Mina favoriter är Donnez.

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: