torsdag 18 november 2010

Harmoniskt och fräscht!

Klockan är strax efter 22 och jag sitter i sängen, i mitt mycket harmoniska "nya" sovrum. Måste säja att jag gärna lägger mig tidigare än förrut och tänder lite värmeljus och bara myser. Jag är helnöjd! Idag tapetserades den sista väggen och lister och golv har noga blivit tvättade. En tur till Janne på JLB har det blivit också. Nya lister till fönstret i sovrummet och även ny fönsterbräda. Härligt jag ser framemot och få allt klart. Men Mattias är väl inte lika angelägen om det, han har verkligen inte bråttom..... Imorgon har jag tänkt mig till Hemtex och kolla efter nya sängkläder, vet precis vad jag vill ha! Satin och gärna i grå-svart om jag får välja. Bilder kommer när jag är klar med små-pillet!

Jag måste även imorgon ta tag i vinterbyxor. Och frågan är väl vart jag får tag i det i Säffle utan att bli ruinerad? Troligtvis en tur till Åmål känner jag... Har varken tid eller lust med en tur till Åmål MEN jag måste verkligen har vinterbyxor, för på lördag ska jag tillbringa några timmar i ridhus. I Arvika och där har jag varit förrut och det såååå kallt så att jag fryser när jag tänker på det! Det blir träning av småvalparna och deras syskon och även en 1 1/2 åring från mig som aldrig ställts ut tidigare ska också vara med. Kuuul! Kan tänka mig att det blir en trevlig dag tillsammans med mina goa vänner.

Idag har min älskade bil (jaaa jag älskar verkligen min bil) varit hos bildoktorn och fått en ny framruta! Härligt nu behöver jag inte titta på den satans sprickan mer.... Redan igår kördes bilen till verkstaden och jag fick låna värsta vrålåket, en gammal 850 med automat låda! Oj oj saknade verkligen bilen ännu mer, men men ska inte klaga jag slapp i alla fall gå! Man behöver nog en tur i andra gamla bilar för att uppskatta det man har. Nu är det en så fin ruta så man knappt tror man har en.

Nej nu ska jag ta mig en dusch, och ta en natta-macka. imorgon blir det en lång dag.

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: