onsdag 10 november 2010

Inget roligt besked

Jaha idag så kom det tragiska beskedet ang. Sally! Det är att ett jäkla påfund detta med röntgen av dessa härliga golden. Visst jag inser ju att rasen har ett problem och att det måste göras MEN när man sitter med resultatet i hand så är det ju så jäkla sorgligt. Det var som och dra ur en plugg och blev allt tomt! Ähhhh!

Annars idag så har jag och Tyra varit strandade, ingen bil så vi har fått hålla oss hemma. Mattias bil har punktering och han har sommardäck. Vinterdäcken är för kassa och nya måste införskaffas vilket han inte haft tid med. Snö kommer det fortfarande inte i mängder med det dimper sakta ner. Jag gillar ju inte vintern och snön men det har ni väl redan förstått?! Jag är ju mer för sommar, ljumma kvällar och LJUSET.

Vet inte exakt hur mycket snö vi fått, men kanske 10 cm inget som måste skottas bort och dessutom ska det ju övergå i regn så det är bara och avvakta. Så är det strax bart igen. Skönt det, för på lördag ska jag och några goda vänner på utställning till Skara och dit har man inte lust och kana utan vill kunna köra på. Det är skönt i eländet att kunna få längta till något roligt. Är alla fall väldigt nöjd och glad för mina två små valpar...

Nu närmast väntar jag på och lämna iväg en kattunge, den sista. Sen kommer väl Mattias hem så ska jag åka till stan. Ebba ska träna och jag måste handla, till mig själv och till matlagningskursen imorgon. Skönt med ett break från vilddjuret Tyra. Idag har hon varit ute och härjat i snön och gjorde både ett och två hyss.

Nej nu ska jag hänga upp en tvätt som just blev klar

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: