söndag 7 november 2010

Kalas, besök och nu söndag

Mitt i natten igen, fan! Men som jag tragglat om tidigare - jag har ont i min vänstra skinka efter fallet förra söndagen och just när jag ska lägga mig så vet jag inte vad som händer. Får en helvets värk och jag kan bara inte sova. Ligger inte bra och det moler hela tiden!

Nog om det, på eftermiddagen var vi till Emma på 5 års kalas. Vi som vanligt god fika med goda kakor och säkerligen god tårta men det hoppade jag över för jag har märkt att tårta är inte bra för mig. Jag får så ont i magen och ett olustigt illamående. Så jag har bestämt - tårta det hoppar jag över. Men några goda kakor blev istället. Icke fy skam!

Hem och förberedde för besök av Patrik, Camilla, Tindra, Elin och lille Liam! Tidigare på dagen så stekte jag fläskfilén så den var klar. La in potatisklyftor (av egen odlad potatis), morötter, paprika, sparris, vitlök och broccoli. På en plåt med kryddor och färsk timjan. Rödvinssås, sallad och ciabatta med riven ost och kryddor på.
Ungarna fick tacos med alla tillbehör, blev lite darrigt med ätandet där för dom ville ju så gärna leka. Och oj vad dom har lekt, hela kvällen utan några större incidenter!
Ebba tog snabbt hand om sin lille kill-kusin Liam som nu är snart 7 månader, en riktig goding och såååå snäll och bara skrattade hela tiden. Ebba verkligen mös och klagade inte en enda gång. Camilla frågade flera gånger ska jag ta honom. Nej det går bra sa Ebba. Nja när han bajsade så fick Camilla ta honom men Ebba tjingade honom direkt när det var klart. Så mellan 18-23 underhöll hon sin kusin. Hon har ett sånt tålamod med småbarn, lugn och go!
Lite värre med sin egen syster, henne "speedar" hon gärna upp. Men så är det väl oftast syskon emellan. Det har i alla fall varit en himla trevlig kväll.

Nu sover hela familjen gott och jag ska snart släcka ner och försöka men jag vet hur det går...
Ha en fortsatt trevlig söndag ni andra, valpkurs avslut väntar för mig idag söndag! Men spår på schemat. Spännande!

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: