onsdag 24 november 2010

Kalas för Linus 12 år

Hipp hurra idag har det varit kalas för syster Gunillas pojk: Linus som fyller 12 år idag. Vi blev bjudna på en super-mumsig köttfärspaj, och mycket mumsiga bärpajer enligt dom andra. Jag har nämligen slutat äta kaffe-bröd. Jag mår inte bra av det. Tur det, jag känner ingen ångest över att vilja ha och inte kunna äta. HÄRLIGT! Så j..la onödigt sött så jag är bara glad över att det är som det är.
Mattias fick följa med barnen på lucia-träning idag och jag hjälpte syrran med lite möblering och annat fix i hennes "nya" vardagsrum. Hon har liksom jag målat och fixat. Ny soffa, ny snygg matta mm...
Firade min goe far för "fars-dag" idag hos syrran, en par dyra moderna (enligt honom) kallingar och ett kuvert med lotter. Nu håller jag tummarna för att han vinner sig en slant. Linus fick ockcå kalsonger "Börje Salming" som han frågade sin far vem det var. Hon är ju för go. Sara som är Linus lilla syster ska åka med Ebba hem med bussen på fredag. Kul!

Nu sitter jag i sängen med datorn och tittar på Mattias om försöker få fönstret klart i sovrummet. Jag frågade lite snällt förrut om det var klart till helgen - just nu ser det så ut!

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: