fredag 26 november 2010

A la fredag i Englundska familjen

-8 grader och det snöar! Lusten att gå ut nja den finns väl inte direkt. Även om jag varit ute några gånger. Har småplockat lite inne. Finns ju alltid något och plocka med när man bor i ett hus med fler personer i. Sen har jag tagit ner min mörkläggnings rullgardin i sovrummet och tvättar den. Den måste även kortas i bredd då den för lång nu för mitt "nya" fönster. Stjärnor och stakar står så fint i fönstren nu. Mysig tid nu i december trots att jag inte gillar höst/vinter.

Om en halvtimme kommer Ebba hem och har då med sig kusin Sara 6 år. Sara är väldigt intresserad av katter och det är väl tur hon kan komma till sin moster få snosa lite. Hennes mamma (min syster alltså) är inte övertygad och vill inte ha någon katt! Sara skulle ta med sig en hem direkt bara mamma sa ja....
Annars idag inga måsten, bara jag som är lite rastlös, kan ju inte göra något. Tyra vill att vi ska åka till stan och handla godis men det får vänta tills pappan kommer hem. Förrsten har han varit hemma på en blixt-visit, hans tjurkalvar har blivit hämtade och skulle köras till Nysäter. Faktiskt till någon som vi känner. Så kan det också bli, fast vi inte styr det själva.

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: