torsdag 4 november 2010

Matlagning idag - Halloween disco imorgon

Men vad den här veckan rusar på snabbt. Va? Det är torsdag kväll och imorgon fredag - igen! Imorgon ska vi ha Halloween-Disco för ungarna i Bygdegården mellan 18.30-21.00 5 november. Hoppas det kommer många spöken... Det är verkligen kul när dom klär ut sig, tycker jag. Ebba har tyvärr kommit ifrån det men vi får väl se om jag kan övertala henne eller inte.
Tyra däremot är väldigt på hugget och skulle gärna klä ut sig och vara med på discot också - om hon fick!

Nu ikväll har det varit matlagningskurs för barnen och goa Maria Ruus är ledare och ungarna har verkligen jätte-roligt och dom är entusiastiska till tusen. Frågar hela tiden -vad gör vi nu? Och nästan slåss för att få göra allt. Kul när det blir så lyckat! Idag gjorde dom potatismos och ugnbakad falukorv med tomatsalsa. Och bakade mocca-rutor till efterrätt. Detta smakade alltihopa väldigt bra!

Nu är klockan mycket och här sitter jag igen, har varenda kväll denna veckan inte kunnat lägga mig ner och sova. Har en jä..a värk i vänster höften efter fallet i badkaret. Det är något vedervärdigt faktiskt. Inatt var jag vaken till klockan var nästan 04. Men hallå ni fattar ju va trött jag verkligen är på dagen.


Nej nu får det bli date med John Blund nja måste i alla fall försöka sova


Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: