torsdag 25 november 2010

Ny julstjärna till vardagsrummet

Matlagningskursen gick väldigt bra, det blev mycket gjort. Pepparkakor i massor, knäck, juldajm och toast till kvällsmat med en sallad. Nästa vecka är det avslutning och då ska föräldrarna bjudas in på både mat och godis och lite annat. För att inte avslöja för mycket.
Annars idag så har ljusstakar och stjärnor kommit fram ur garderoben, en dag för tidigt MEN alla är ju så stressade så jag rycks med. På gott och ont. En ny vit stjärna inhandlas idag som hänger vid min matsalsmöbel, mycket fin! En lampa med Led-ljus sitter i den á la 75 kr. Men den lampan blir inte varm och har flera års hållbarhetstid. Det ni!

Nu när jag gick i la mig ikväll så var termometern på -8 grader brrr, så kallt och det blåser också så det känns ju som minst 28! Imorgon var det fredag igen och inget speciellt står på agendan, gött det behöver vi att jag och Tyra. Bara sitta och mysa och inga måsten.... Men med Ebba hem från skolan idag ska Sara, Sara är barnens kusin som går i förskolan på samma skola som Ebba. Detta har Sara väntat på och vi också. Kul att hon äntligen vill komma till oss och ensam! Så eftermiddagen blir väl i lekens tecken.
Nu ska jag se om inte John Blund är på g...
Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: