söndag 14 november 2010

Söndagen i sin helhet

Söndag ja nu är det faktiskt snart måndag. Igen! Imorse ringde klockan tidigt MEN jag hörde den aldrig. Men som tur var gjorde Mattias det. Ebba hade Höst Cup i fotboll nere i idrottshallen i Säffle som tur var i hemma stan.
Jag vaknade till framåt kl 08.30 och åt en snabb frukost och sen åkte hela resten av familjen åkte in till Säffle för och titta när Ebba spelade fotboll. Det gick lite så där för tjejerna men dom spelade ju också mot tjejer som var ett år äldre. Men 5:e plats av 6 och Säffles 98:or kom 6:a så inte så illa ändå! Väl hemma väntade lite hushållsarbete som aldrig blev av igår; tvätt, städning och annat tråkigt! Fars Dags middag fick det ju också bli idag klyftpotatis, hemmagjorda köttbullar, kantarellsås och sallad väldigt gott smakade det i alla fall. Pappan blev forad med lotter och ett par nya kalsonger. Vann 200 kr på lotterna och nu finns ju chansen förstfarande kvar. Hundarna var också tvungna och få sitt i blötan. Men det krävs inte stora insatsen förrän dom är nöjda tur är väl det.

Idag hade jag lovat Ebba att ta kvällspasset i stallet, jag gillar verkligen och gå ut i stallet på kvällen. Det är tyst och lugnt och allmänt trevligt. Nja idag var det inte tyst och lugnt precis. Det första jag fick göra var att hjälpa Mattias att flytta två 500 kilos kalvar från en box till en annan, huuuu man känner sig att liten när dom dundrar förbi. Jag klarade det men inte så mycket mer än så. Ursch gillar det inte. Men han hjälper ju mig mycket så ber han mig så är det bara och bita ihop. Sen är det alltså ett redigt gäng inne i ladugården nu och ett är ett förfärligt råmande och skrikande från mammorna ute till kalvarna inne och vice versa. Hörselskydd hade varit och rekommendera

Nu är klockan strax efter 21 och Tyra och pappan sover. Ebba har också somnat. Måns är faktiskt hör och häpna hemma och han och Elin sitter vid tv:n. Med andra ord nu är det lugnt och skönt.

Ha det bäst
Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Låter som om du har en helt underbar söndagskväll :)
Ha det gött!