tisdag 21 december 2010

Hemslöjdsbutiken, JF och Ikea

Ja igår så var jag klar med shoppingen inför julen MEN idag fick jag ändock ett infall och tog med mig Tyra och svärmor och for till Karlstad! Skulle köpa min fars traditionella julklapp. Han läser inte min blogg så jag kan skriva om just det här. Jag hade ju glömt och köpa den i all uppståndelse på torsdagen när Måns blev dålig. Sen kraschade Mattias kaffebryggarens kanna imorse så ett besök på JF bla bla nånting för reserv kanna, blev det också. Ett besök på Ikea pressades in också, jo det är sant vi gick på Ikea idag. Mycket bilar på parkeringen men inte särskilt mycket folk inne i butiken. 2 mattor blev med hem. En till Måns rum och en till "ny-gamla" hallen på övervåningen. Några hyllor, en papperskorg, och nya tallrikar och några nya vinglas. Kuuuul! I LOVE IKEA!! Mycket för pengarna och priset gör skillnaden!

Just i skrivande stund sitter jag med Ina som ska bekanta sig med valplådan. Hon har sjunkit i temperatur så det lär väl inte dröja innan det tittar ut små gula fyrbenta tomtenissar och gummor för den delen. Har faktiskt aldrig haft valpning mitt i julstöket. Namn på L grubblas det på; Whoopi's Last Christmas kanske ska köra christmas tema? Ja vem vet?

Mattias och flickorna är till svärfar och Ann-Marie och byter julklappar. Dom skulle kommit hit men eftersom Ina är på g, ville jag inte oroa henne med ett besök. Jag tänkte inte på det när svärfar ringde i lördags och frågade men jag får väl skylla på den hektiska veckan.

Nej nu får jag väl surfa vidare medan jag väntar. Det blev långt inlägg idag och två dessutom.

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: