lördag 11 december 2010

A la lördag i Karlstad - igen!

Annars då förrutom att jag håller på och skriver i "december kul". Jo idag på förmiddagen så tog jag och Mattias tag i detta med julklappar. Och ett besök på stadens leksaksaffär så inhandlades det några. Därefter åkte vi till Karlstad och köpte på oss i stort sett resten. T om Mattias köpte sig två par jeans i Levis shopen. Skitsnygga som satt som ett "smäck"! Skulle t om få dom upplagda så på torsdag när Måns ska till doktorn så ska jag hämta byxorna. Nu ska det bara köpas något snyggt som passar till byxorna upptill....

Själv köpte jag mig en dyr snygg svart kavaj och en fin kort kjol. Super-duper nöjd för jag har ju inte haft någon svart kavaj på flera månader. Den ska jag ha nästa helg då vi ska till Stockholm på hundutställning. Har två par snygga stövlar på näthinnan som jag såg i en affär i "mitt i city-huset". Men hallå?! 1900 kr nej det hade inte plånboken råd med MEN åååå vad jag vill ha dom!
På hemväg ut ur stor stan blev det ett snabb besök på Ikea, värmeljus och energilampor inhandlades. Och dessutom två julgranar som dom sålde utanför. Imorgon ska granen pyntas... Och våra flickor ska vara med i Södra Nys luciatåg, så himla mysig och fint det kommer bli.

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: