söndag 12 december 2010

Lucia i Södra Ny Kyrka

Kompisarna Samira och Tyra poserar efteråt
Åh va tröttsamt och stå och sjunga hela tiden!
Fina Ebba som tärna
Angelika, Ebba och Natalie
Elias, Tyra och Ellen
Ebba utmed altargången, i år med levande ljus och riktig krans till håret
Lucian läser vers och småbarnen undrar vad hon egentligen gör.
Natalie med Ebba hack i häl....

Idag var det dags för det traditionella Lucia firandet i Södra Ny Kyrka. Både Ebba och Tyra skulle i år vara med. Mycket stämningfullt och man blir väldigt rörd nästan så jag börjar grina faktiskt! Ursch och tvi... Men det gick bra jag orkade hålla mig faktiskt. Tyra var helpirrig och hade väl som jag förväntade mig, hon hade svårt och stå still och glömde bort och sjunga. I år var det 35 års jubileum och en massa "gamla" lucior var med i tåget och sjöng så fint. Nu var det över för i år imorgon är det väl Lucia på dagis men det är inget för oss föräldrar.
Ha det bäst
Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Åh, va fina de är, och den där lilla spelevinken :)