söndag 2 januari 2011

2 januari 2011

Nu har vi kommit en dag in i det nya året och nya utmaningar under året väntar ju som vanligt! En del vet man om och en del kommer som överraskningar på posten. Men det är väl det som är tjusningen med det hela att inte veta sitt öde helt fullt ut. Det har även idag varit en seg dag men det är främst för att det är förkylning och feber i huset och vi är alla lite tagna av det.

På eftermiddagen vi "film eftermiddag" i familjen med Trollkarlens Lärling med Nicholas Cage i huvudrollen. En helt okej familje film faktiskt 4 whoopisar av 5, ger jag den! Gott har vi ätit hela dagen även idag; fläskfilé gryta med ris till middag och hemmagjord pizza till kvällsmat. Mums alltihopa. Godiset börjar det ta slut tackolov. Det har blivit en hel del onyttigheter i flera veckor känns det som.

Imorgon är det måndag igen och på tisdag kommer äntligen diskmaskinen och den är såååå efterlängtad! Bevare mig väl vilken tid det tar och diska flera gånger om dagen. Ursch o tvi. Hoppas det nu inte blir några förseningar för det accepterar jag inte! Just nu rullar Arntv:n och jag strötittar. Mattias och Tyra har lagt sig, imorgon är det ju arbetsdag för Mattias och dagis för Tyra. Ska bli lite skönt faktiskt. Ebba är väl inte helt okej så hon får stanna hemma från kompisar och allt vad nu hon har på tapeten.

Nu närmast ska hundarna få en sista rastning sen jag försöka somna i tid idag. Det har blivit lite vänt på dygnet på sistone.

Ha det bäst

Susanne


Inga kommentarer: