torsdag 6 januari 2011

Trettondagsaftonen 2011

Det blev inget bloggande på tisdagkväll, jag var sur hela kvällen! När vi kom och krånglat med att lyfta ur gamla maskiner, Mattias hade baxat in dom nya själv. Städat och fixat. Vi sprätter upp emballage och plast och vad finner jag? Jo fel diskmaskin!! Ääääh fan vad sur jag blev! Tumlaren var rätt och kom visserligen på palts. Men hallå?! En kväll till med att diska förhand IGEN! Ahhh...

Direkt butiken öppnade igår onsdag fick jag ringa. Och visst fel hade det blivit och min maskin Stod kvar i affären! Jaha, men hur gör vi nu? Affären stänger kl 16. Mattias slutar 16.00 är hemma 16.30! Jo jag fick ut skotta fram släpkärran och dra till stan själv och jag är urusel på och backa med släpkärra. Nu blev det brått... Först till syrran och klippte och färgade mig! Blomsteraffären och hämtade blomma till syrran. Till elaffären, fick till kärran fint när jag backade. Till två mataffärer och fick trixa lite för att slippa köra fast i snön! Puh!! Och hem kom jag också.

Igår kväll blev det äntligen diskat för första gången i den nya fina diskmaskin. Härligt är bara förnamnet på vad jag tycker om det! Idag har det också diskats och det flera gånger. Och jag har också tumlat flera gånger. Lyx!

Nu ska jag närmast vila en stund på spikmattan för jag har så hiskeligt ont i ryggen. Sen väntar 70 kilo kött på och bli packeterat. Inget jag ser framemot men som jag skrev det är himla gott när det väl är i frysboxen.

Ha en trevlig Trettondagsafton

Susanne

Inga kommentarer: