lördag 22 januari 2011

Lördagen i sin helhet med bilder och allt

Min lille Konrad-Knubb
WHOOPI'S KEEP OUT
(CH Xanthos Conquistdor-Nenuoramos Magic Song)
Snygg Kelly
WHOOPI'S KNOCKS ME OUT
(CH Xanthos Conquistador-Nenuoramos Magic Song)
Min goe lille Frans
WHOOPI'S GROGGY'N FROGGY
(CH Kephles Keep In Touch-Whoopi's Ups And Downs)

Gamle Bubb eller Bulten som han ju också kallas
GUESS NEWSAGENT AT WHOOPI'S
(CH Pauclare Phylanderer-CH Guess Money For Nothing)

Även lördagen till ända. Jag har just satt mig i sängen och strax släcka för att ladda batterierna. Tidigt till morgon ska jag och några goda vänner åka på utställning till Strömsholm. Ska bli mycket trevligt! Alltid kul och träffa goda vänner och få prata lite hund, skratta och ha allmänt trevligt.

Dagen idag började med att Tyra fick prova att åka skridskor för första gången, och nja det gick sådär... Men hon var vid gott mod trots att fötterna gick åt alla håll och inte alls lydde. Ramlade även några gånger men på det igen. Och bara skrattade, härlig unge det där! Sen gick dagen i vanligt mak, tvätt som skulle tvättas. Mat skulle lagas. Kort blev tagna på några av mina hundar. Och det är jag väldigt glad för. Inte av samma kvalitet som när Ulrika Z hjälper mig men men jag är nöjd! Kerstin kom även idag och vi fick till en parning. Hoppas hoppas nu att det blir valpar hos Kerstin... Minst 15 stycken tycker vi som egenskap av "farmor och farfar"!

Alltså bilderna upptill så är det mina två valpar på dom första bilderna. Konrad och Kelly dom två siamesiska tvillingarna som man kan tro sitter ihop. Så tajta är dom. Nu ganska nyss 7 månader fyllda. Mitten är allas vår goa Frans som är 3 1/2 år inte i bästa päls men han har växt till sig enormt och kommer nog kunna skrapa till sig ett och annat i utställnings ringen frampå hoppas jag. Sist men inte minst Bulten som strax fyller 9 år, han är inte den lättaste och få och fastna på bild, det har väl tagit några år och få till den här bilden. Han vill inte stå still mer än 5 sek och så snabb kamera har jag ju inte.... Men här är han i alla fall. Världens bästa Bulten om man frågar Mona där han bor mestadelen av året.

Nej nu måste jag sova klocka ringer snart och jag har inte ens lagt igen ögonen. Rapport får komma imorgon kväll. Hopaps på och få se en och annan fin hund.

Ha det bäst

Susanne

Inga kommentarer: