lördag 29 januari 2011

Soliga lördag

Solen skiner och man blir faktiskt väldigt pigg och energisk av det! Bättre kan ju inte lördagen börja. Vi har just lagt in tvätt och sorterat strumpor som är en stort projekt i den här familjen. Valparna har varit ute och utforskat och ligger nu nöjda och glada. Tyra väntar på och få leka en stund och efter det ska vi åka och prova skridskor igen. Vilket vi ju gjorde förra lördagen också. Det är svårt och åka skridskor och man måste öva många gånger.
Just nu bloggar jag och Mattias gör marinad och ska lägga in en filé i den! Vi ska grilla ikväll, häftigt! Klurat på namn till valparna har jag också gjort för jag ska faxa in registreringsanmälan senare så jag behöver ju bestämma mig snart. Några namn är i alla fall klara och det Lover Undercover, Limited Edition, Less Is More, Like It Hot som ligger gött i munnen. Whoopis framför då förstås. L är bokstaven som alla namnen ska börja på. Lättast så tycker jag.

Ser på Golden Klubbens sida att Gr_Pra resultaten rullar in, hoppas verkligen fler börjar ta tag i och kolla sina hundar. Måååånga kvar och en del kennlar finns det ju inte enda hund med. En god vän fick anlagsbärare på sin tik och det var ju inget som man kanske förväntade sig med den hundens stamtavla och det är just sånt här man måste se upp med. Sådana hundar som man tror är okej men som det bara kan poppar upp på nu.

Nej nu ska vi dela på en semla jag och Mattias det blir mums det! Jag älskar semlor.

Ha det bäst

Susanen

Inga kommentarer: