söndag 16 januari 2011

Trevlig kväll med syster Anette o familj

Det är alldeles strax efter midnatt och vi har haft en mycket trevlig kväll med min syster Anette och hennes familj som första halvan av kvällen bestod av tonåringen Ida. dom andra två yngre var på Disney On Ice och kom runt kl 22. Jag/Vi bjöd på småkycklingfileer chilimarinerade och klyftpotatis med två kalla såser mina sommar favoriter. Mycket gott och sallad till förstås. Till efterrätt så slet jag med och gjorde en semletårta som visade sig inte var ett dugg lyckad när jag skulle fixa garneringen!! Fick bli en reserv och och klassiker min hallon glass med frukt och det var helt okej det med. Vi har spelat spel och skrattat och som sagt haft en kanonkväll.... Just nu sover Mattias tungt och snarkar gott, kan det bero whiskeyn att han snarkar så..hm! Skulle han aldrig erkänna imorgon.

Idag hade vi annons i NWT för er som såg det: Golden Retriever-valpar för 1000 kr gissa tre gånger om vi fick några samtal? Jag skojar inte om jag säjer att var 5:e minut hade vi ett samtal och det under HELA dagen och kvällen på både vanlig telefon som mobil. Och ingen var ju intresserad när dom fick reda på det rätta priset. Hur tänker folk? Får man idag ens en blandras för 1000 kr? Tror jag väl knappast...

Nej nu ska jag se om inte John Blund kommer förbi och hämtar mig det vore att gött.

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: