måndag 21 februari 2011

Lång dag igår = seg dag idag...

Ja igår söndag började dagen tidigt med diverse sysslor. Framåt förmiddagen åkte vi till en lite tur till Skåne. För och titta på en bil till sonen, lämna en valp och hämta en valp... Många saker på en gång med andra ord! Bil blev det så nu verkar sonen hel-nöjd! En "världsmästar-bil" som jag och några goda vänner brukar skoja om. En Volvo 940 grönmetallic, bästa motorn Volvo gjort enligt den fd bilmekanikern jag bor ihop med.
En valp lämnades efter vägen till sina nya ägare och in i Halmstad till Åsa Cederlund och hämtade hem enligt Åsa den dyraste tomte - jag köpt! Och ja det ligger något i det! Men sååå fin, väl värd varenda krona! Hem kom vi mitt i natten och idag har det sannerligen straffat sig! Det har varit segt och jag har varit så himla trött. Försäkrat Måns bil, köpt vinterdäck till den. I Skåne var det vår och barmark alltså det kördes med dubb-fritt! Herre gud det funkar verkligen inte här i islandskapet där vi bor. Så idag har JAG varit ute och kört "ungdombilen" och jag fick ju tänka mig för hela tiden vart jag körde. Tog mig inte upp och fram överallt! Halkigt och slängigt, jag är verkligen helt van framhjulsdrift känner jag. Inga såna problem alls annars med "min" bil....

Nu är klockan mycket och sängen väntar nu. Mer rapport om läget kommer...

Ha det bäst
Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Låter som en hektisk men innehållsrik dag :)
Åh, va fin valp!