fredag 11 mars 2011

Fy f.n för Sveriges jävla system

Idag och just nu skulle det kunna bli ett väldigt långt inlägg! Jag är väldigt irriterad på systemet som är i Sverige och idag har jag minsann fått klart för mig vad det är som gäller och jag säjer bara en sak: FY FAN! Här har jag nu börjat komma igång med min arbetsträning och det funkar yfsat och vad händer ni kommer f.n inte tro det. I 3 månader ska jag leva på 3000 kr efter skatt! Jag påpekade att 1500 kr i månaden kör jag ju upp i bensin och 500 kr i barnomsorg! Mediciner som jag måste ha då? Mat, kläder till barnen, annat man måste ha, lånen vi har ja ni hör. Jag har god lust just och bara skita i alltihopa för jag vet inte hur jag ska kunna ro allt detta i land! Den inspirationen och glädjen jag har haft på sistone den finns faktiskt inte alls just nu.... Ledsamt är ordet. Upp som en sol och ner som en pannkaka också ett bra talesätt för hur det fan är. 3000 kr finns det väl inte en människa som kan klara sig på, hur ska detta gå?

Nu ska jag försöka sova hur nu det ska gå? Imorgon är det Loppis i bygdegården och ikväll och vi röjt och plockat ihop lite som vi inte har någon användning för. Hoppas nån annan har det.

HUGGENÄS BYGDEGÅRD LOPPIS lördagen 12 mars kl. 11-14 servering finns och med all säkerhet ett och annat fynd! Vi ses?

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: