lördag 5 mars 2011

Larz Kristerz - en riktig höjdargrupp!!

Oj vad dagarna går och jag har inte bloggat inte ett ord! I allvarlighetens namn så har jag inte orkat. Torsdags morgonen hade jag såna magplågor i kombination med så ryggont att jag trodde att jag fått ryggskott! Fick stanna hemma från jobbet. Låg på soffan hela dagen och tyckte synd om mig själv och Tyra var så snäll och gullig och lekte helt själv...

I går så var Mattias ledig från jobbet så jag åkte i alla fall ner och jobbade en stund. Lite datajobb blev det och det var alldeles lagomt. Hem snabbt och hämtade familjen som skulle gå på bio Mumin. Första gången för Tyra. Hon var väldigt spänd och det blev en stor upplevelse för henne. Jag passade på och fick lite egentid, handlade, solade och tvättade bilen på Frendo! Jo det gjorde jag faktiskt och bilen blev så ren o fin att jag knappt kände igen honom! Steg väl i värde minst 20 000 kr! Hem snabbt och drog över sysslorna och sen var det iväg på lite förfest hos våra goda vänner Kristina och Niklas. Och efter det skulle vi på Larz Kristerz på Medis. Men men strax före att vi blev hämtade så ringde Ebba, Tyra spydde och mådde inte bra!! Fan är det inte typiskt så säj? Mattias offrade sig och åkte hem, han skulle jobba idag lördag och lite trött var han redan vid 21.30. Så gulligt av honom. Jag och mina vänner åktei alla fall till Medis och gud en så bra kväll riktigt bra musik. Det var väl högst ett par släpiga låtar annars var det full fart...

I morse trodde jag då att döden var nära, minttu shottarna hade straffat sig totalt och oj jag var verkligen riktigt fylle-sjuk! Hu det var åratal sen sist. Ryggen och höfterna dom ska vi inte ens prata om. Men efter några panodil och några timmar till med sömn så var det som bortblåst. Nja inte värken i höfterna och ryggen MEN den andra plågan.
Ingen vila blev det ikväll heller. Ikväll var det Sportlovsdisco i Bygdegården! Men tanke på igårkväll så skulle jag gärna ha sluppit. Men nu är det gjort och nu sitter jag här kollar mailen och en dålig film rullar på tv:n. Mattias snarkar gott bredvid. Så slött och slappt det bara kan bli.
Imorgon söndag ska jag f.n inte göra ett endaste dugg. Möjligtvis träna småvalparna lite.
Ha det gött
Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Det låter som en helt underbar helg :)