måndag 21 mars 2011

Vilken härlig helg!!!

Ny vecka återigen! Helgen var helt bloggfri och det var så skönt ute så jag behövde det. Startade redan på fredag kväll med och tända grillen ute, hade varit präktig och lagt kotletter i marinad redan på torsdag kväll. Mums så otroligt gott det blev. Majskolv, potatissallad och god grönsallad och som vanligt dipp till. En försmak på sommaren. Trots att det på fredags kvällen var några regndroppar som föll under grillningen.

Vaknade tidigt på lördagsmorgonen av en strålande sol, vi tog väl tillvara på dagen. Hundarna fick sig en lång promenad på gärdet där dom verkligen kan sträcka ut och rusa av sig. Sitta i solen i grusgropen mitt ute på gärdet och bara andas. Snacka om livskvalitet och snacka om att få batterierna laddade!

En tur in till Säffle blev det sen och en tur på Erikshjälpen och Granngården. Hem till käre svärmor och hämtade hem Ebba som sovit en natt där och fick som vanligt god fika. Hem och grillade till middag idag grillspett, hasselbackspotatis sås och sallad. Vilken middag!! Sen minsann dammsög jag bilen invändigt och jisses så mycket grus! Bilmattorna blev tvättade inne och vips så steg bilen 10000 kr i värde.

Söndagen även den i solens tecken mmm så skönt,lite samma rutiner som lördagen. Städade upp lite i trädgården, den är tyvärr fortfarande täckt av snö och is men lite pinnar och ris bärdes bort. En del hundskit fick hjälp och krattan kom till användning runt trappen.

Idag måndag har jag varit rejält sliten MEN jag har arbetstränat... Och det var allt med nöd och näppe som jag kom iväg. Helslut och heltrött för och var helt exakt. Nu närmast ska jag försöka se på CSItv:n sen får att allt bli till och sova för Tyra min lille smurf vaknar gärna en stund före klockan. Inte helt uppskattat av mamman.

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: