onsdag 22 juni 2011

Onsdagen i sin helhet!

Många saker blev genomförda idag! Ebba var i stan hos farmor och Tyra åkte till sin pappa och var med honom på eftermiddagen. Oj, plötsligt fick jag egentid! Hm, visste knappt var jag skulle börja. Huset bestämde jag mig snabbt för att strunta i, idag! Det står kvar. Men jag har haft lite blommor som skulle planteras sånt som jag inte orkat med på sistone. Både fröer och blommor. Det tog jag tag i idag. Och det känns så skönt. En liten ny rabatt halvrund rabatt med purjolök... Låter kanske märkligt men det blev såååå bra. Precis som jag hade tänkt mig. Kul nu börjar köksträdgården att arta sig. Sånt gillar jag och så rogivande det är och gå och pula lite när man har lust..

Jag fick ett samtal från käre mannen som ville att jag skulle titta till kalven som föddes igår som var inne i ladugården tillsammans med sin ilskna mor. Och oj vad den var svag. JAG fick in och göra välling och ner och försöka mata den. Jag klarade det men kalven var fortfarande svag. Stannade kvar i ladugården en stund men jag har så svårt för och se sjukliga djur. Där man inte kan hjälpa så jag gick och släppte hundarna lösa en stund så dom fick "racea" av sig.


Tog med mig goa Knubb in på en ansning. Och då kom Mattias och Tyra hem och han fick ta hand om sin lilla unge själv. Vips var det dags för att åka till stan och ge Ebba fotbollskläderna för hon hade träning idag. Knubb fick följa med helt själv. Lite förvirrande för honom men det var helt okej. Ett besök på Erikshjälpen fick det bli och ut kom jag med tre fina flaskor, 2 linnen,ett par shorts och en cykelhjälm för 120 kr! Helt okej! Jag älskar verkligen färgat glas det har jag gjort i över 20 år och nu förnyade jag samlingen med ytterligare några. Gör sig så fint i trädgården dom dagar som solen lyser.


Imorgon torsdag har vi ju BRÖLLOPSDAG jag som gick händelserna i förväg idag.... får se vad jag ska hitta på, har några idéer som jag ska om jag kan genomföra.


Ha det bäst

Susanne

Inga kommentarer: