torsdag 2 juni 2011

Tyra 5 och pappa 75!

Ja ja nu var det längesen ...igen! Jag har tyvärr fortfarande väldigt ont i mina händer och orkar faktiskt inte blogga även om vilja finns! Denna veckan blev en kort vecka och gud va gött! Kunde inte kommit mer lämpligt än nu! I måndags fyllde ju lilla Tyra 5 år och det var ett litet "mini-kalas" med några presenter även då. Hon är väldigt nöjd över alla fina presenter som hon fick på sitt kalas i söndags; kläder, kängor, smink, nagellack, pruttkudde, läppglans, mm mm. Ja ni hör det var en del... På dagis på måndagen fick hon också välja middags meny och det blev lite oväntat: tacobuffé! Och även där lite firande..

Igår 1 juni blev jag Mattias och Tyra bjudna på restaurang Bella Rosa nere i Säffle medans Ebba spelade match i fotboll. Och jag måste nog erkänna; jag har ätit den bästa pizzan någonsin!! Gud så himla god den var och vilken botten, yummy!! Har inte provat pizzan där tidigare utan ätit "vanlig mat" och det är också himla gott. I alla fall så firade vi svärfar som fyllt år och han firade Tyra som fyllt år, ja ni hör ett enda firande hela tiden. Matchen då jo då förlust men det var inte det ordinarie laget som Ebba spelar i som spelade utan tjejer några år äldre. Ebbas nästa match med sina egna är på måndag den 6:e juni kl 16.00 - hemma!




Igår 1 juni fyllde min käre far 75 år och idag torsdag har alla utom vi varit uppe till honom och firat honom. Uppe och uppe inte lätt för er och veta vad jag menar med det. Han är i sitt semester-paradis och "barndomsbygd" Gustafsdal, Torsby! Pengar till hjälpen för ett gräsklippar inköp blev det och en blomma. Vi (jag, Mattias o Tyra) fick vara hemma för vi väntar ju på käre Frida som ska bli mor inom kort! Men blev o andra sidan lite annat gjort; blommor blev planterade, fröer sådda, katter levererade, poolplatsen fixad för i år, grinden till dammen äntligen fixad... Ja ni hör vad det går undan när jag får agera lite arbetsledare. Jag är verkligen född till det! Ha ha tur inte Mattias läser bloggen skulle jag nog vilja säja.


Imorgon är det fredag och vanlig dag igen! Jag ska försöka få några viktiga telefon samtal gjorda och även lämna ytterligare en kattunge. Kanske man får se röken av sonen och hans tjej, ja vi får väl se vad dagen bjuder på.


Ha det bäst



Susanne

Inga kommentarer: