måndag 25 juli 2011

EBBA fyller 12 år

Jag minns det som igår när hon föddes lilla Ebba! Nu är hon inte så liten längre i stort sett lika lång som mig typ 181 cm ja ja minus 20 cm... Ni fattar. Igår söndag hade vi ett litet kalas för några av släkten. Vi hade hallon pannacotta, massor av kakor då jag invigde kakfatet jag fick i födelsedags present av sonen och svärdottern.

Trevligt och träffas vi gör det ju mest vid kalas. Idag var den stora dagen och Ebba väcktes i morse av sin lilla syster Tyra som hade en hel kasse med paket gömda under sin säng. Lite bra-och-ha-grejer. Men vid middagstid fick hon sin s t o r a present. En ny cykel! Hon har trampat runt på min cykel i snart ett år nu efter som JAG körde över hennes och vi fick aldrig tag i rätt däck! Nu har hon i alla fall en egen och jag kan ha min i fred.

Till middag fick hon också idag en av sina favorit maträtter: lax. Snacka om och vara bortskämd! Nej då mina barn får alltid välja middags mat när dom fyller år. Till efterrätt fick hon följa med sin far och farmor och titta på en husvagn i Nysäter.... Lilla Tyra slängde sig också med. Så här sitter lite halvstressad och väntar; hästarna har rymt och går i grannens sådda havre och jag kan inte fånga dom.... Behöver hjälp. Hm.

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: