tisdag 12 juli 2011

Jag gillert inte!!

Bo på landet i gammalt trähus en dag när de åskar! Nej det är ingen hit! Jag är ju uppfödd på somrarna hos farmor i norra Värmland och där kan man snacka åska. Sådan åska är det inte riktigt här. Farmor hade ett hus som låg i en dal med en älv rinnandes genom dalen. Det fanns en säker vrå i hela huset där alla satt och kurade när det åskade. Jag minns det som igår! Eldklot som for runt så mattorna rullade ihop sig, eldklot som hoppade ner för trappor och letade nåt och ta tag i, eld sprutandes ur kontakter, ena enorma naturliga krafter. Sådana människor som säjer sig tycka om åska dom har aldrig upplevt riktigt åska med vedervärda saker som den för med sig. Tro mig! Har man sett och upplevt sånt så är man såå rädd.
Ursch jag gillar inte och vara själv hemma sitter helst i bilen. Men eftersom jag har hundar så vill jag inte lämna dom ensamma inne i fall. Så just nu efter lite åska så sitter jag och Tyra med allt urdraget. Hon ritar och jag surfar som tur är har jag ju en bärbar dator. Så man kan glömma eländet för en stund. Hoppas hoppas pappa kommer hem snart.....

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: