fredag 12 augusti 2011

11 kaffe hos svärmor

Några blommor lever fortfarande och är väldigt fina!
Mysigt i paviljongen
En liten pelargon till käre svärmor som Maria E, hade fixat fr sin odling
En annan pelargon
Ha ha Ebba, jag fick att med dig!!

Ja ja Anette - jag vet. Jag bloggar dåligt!! Men jag har inte haft varken inspiration eller nåt speciellt och skriva om. Men igår var jag, Ebba, Maria , Anette och Margareta på "11-kaffe" hos svärmor på hennes kolonilott. Maria har varit väldigt nyfiken på hur det såg ut där så nu minsann tog vi tag i det och "bjöd in" oss.... Mycket god fika och mycket kaffe för dom som drack det. Dricka för mig och Ebba. En rundtur i både svärmors och Margaretas fina "hus". Fortfarande lever det blommor som är väldigt fina, tyvärr har ju regnet tagit en del av dom. Och vi börjar ju få kallare temperatur på kvällar och nätter så det gör ju sitt. Tråkigt om du frågar mig. Jag är verkligen en sommar människa. Hösten kan vara väldigt fin i sina färger men regnet den medför sig, det är så trist.

En tur till min goe veterinär Per-Arne blev det efter fikat, och jag inhandlade äntligen den nya Nilfisken! Wow vilket drag och sug det var i den!! Riktigt kul och dammsuga. Träffade Lisa och det var inte igår vit räffades.
På eftermiddagen fick vi besök av gamla valpköpare som just tagit bort sin gamla golden från oss, som blev hela 15 år!! Bra jobbat Ginger och Åke! Inte illa alls.

Ebba åkte på fotbollsmatch till Arvika vilket senare resulterade i vinst, yipee! Ja det var väl gårdagen i stora drag. Nu är det ny dag och fredag. Jag har inga större planer för dagen annat än att Tyra ska till dagis och jag ska försöka och inte göra någonting... Hur nu det ska gå! Ja fixa lite med hemsidan jag bygger, det kanske det blir... Jag erkänner - att inte göra nåt det blir väldans svårt för mig!

Ha det bäst
Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Halloj, har du några kattungar på G?
Har en god vän som letar katt ;)