söndag 7 augusti 2011

En syn för gudarna

Igår var det en syn för gudarna! Jag fick ta mig en ridtur på nattkvisten och jag har inte ridit på minst 10 år! Igår kväll åkte vi till Maria & Kent på grillkväll och hade det jättte-trevligt och vi fick såå god mat, goda såser ja det var mums helt igenom. Vid halv tio på kvällen får Mattias ett samtal på mobilen där en granne säjer att våra tre hästar är på rymmen i grannens sådd! Hm... Inte bra för sådden och inte bra för mina "fång-ponnies".

Jag och Ebba åker hem och ser att hästarna är verkligen längst ner på ett väldigt långt och stort gärde. Vi bestämmer att Ebba ska köra sin lilla fyrhjuling dit och köra med en häst hem och få med dom andra två.... Vad händer, jo då fyrhjulingen startar inte. Jag beslutar mig för att börja gå i den 1 meter höga sådden. Pust och stön, det var verkligen långt och jobbigt.... När jag är precis framme så kommer Ebba farandes på sin fars stora fyrhjulig - som hon helt själv fått igång. Hon är fanemig väldigt redig och duktig. Jag får i alla fall tag i den större hästen C-ponnyn och tittar bortåt vår ladugård och känner hm fan va långt! Jag ska rida tillbaka! Leder fram hästen till fyrhjulingen och hoppar upp på ryggen. Ebba har svårt och hålla sig för skratt. Och jag rider iväg.... En syn för gudarna det måste det ju varit; finklädd, gröna gummistövlar, ingen hjälm, inget träns utan två grimskaft i grimman! Två shettisar på häng... Oj oj jag säjer då det!

Hem med hästarna i alla fall och tillbaka till Grillfesten... Ja det var ju inte en sån ridtur jag hade tänkt mig - men kul var det faktiskt och jag klarade det. Har man en gång lärt sig så har man. Som att cykla faktiskt.

Nej nu ska jag försöka få Mattias och placera husvagnen vi har här på rätt plats så svärmor kan komma på övernattning med kusinerna.

Ha det bäst

Susanne

Inga kommentarer: