söndag 14 augusti 2011

A la lördag OCH söndag

Söndag kväll och slår till! Blogga några rader så jag inte får skäll igen! Helgen blev kanske inte som jag tänkt mig men men den blev helt okej ändå. I fredags var jag verkligen så trött och sliten det har varit tuffa veckor med både det ena och andra. Så jag gjorde faktiskt inget särskilt. Igår skulle jag inte heller ha något särskilt på schemat och det hade jag inte heller utan jag satt vid datorn och grejade till och från. Försöker få till en ny hemsida. Kul men tidskrävande förstås.

Vid 19 tiden får jag samtal från Maria E som tycker att hon och jag ska åka på Annelunds Festen! Va, nja, nej, jag vet inte. Det var väl reaktionen! Men ja ja jag kommer. Mattias var ändå hos grannen så jag gav hundarna mat fixade mig lite snabbt och drog iväg och det blev en hel okej och lagom kväll på alla vis. Skjuts fick jag hem också vilket är det stora problemet när man bor på landet. Sonen Måns körde hem mig med "min" fina gröna 940. Den ska jag snart lägga beslag på för jag är faktiskt såååå jävla trött på och vänta på att han ska betala mig pengarna han har "lånat".

Idag har det varit mulet och grått men ganska varmt i luften runt 20 grader ändå. Jag körde Ebba som skulle på fotbollsmatch och Tyra som skulle till farmor och när jag kom hem tog jag med mig hundarna till skogen och passade på och plocka lite svamp. Åh va, rogivande och skön tur. Jag älskar såna här dagar i skogen.

När jag var i skogen kom ett sms och Maria E undrade om jag var hemma hon ville komma en stund. Ja men visst jag är snart hemma! Du är så välkommen. Och Maria kom strax efter mig och jag fick 2 stycken fina pelargoner av henne va himla gulligt. Vad glad jag blir av spontana presenter bara så där. Bullpåse hade hon med sig också son Maria, jag och Mattias fixade ute i blåsten. Sen blev det lite "sightseeing" på ägorna igen. Vi har lite planer om lite skrot som vi hittat på ägorna. Trevligt vi har jku liksom samma intressen vad det gäller trädgården jag och Maria. När vi promenerat klart hör vi ett jäkla dunkade runt knuten. Vad är det som låter säjer Maria? Ja tror faktiskt det är Måns som är här med sin nya stereo! Jo jo visst var det det. Herre gud vilken stereo..... Vad ville Måns då? Betala tillbaka pengarna han lånat? Nej då matlådor förstås.... Det var bara och ställa sig vid spisen det. Nu sitter jag här och försöker få Tyra och sova... Går så där i ärlighetens namn. Hade tänkt mig en filmkväll men men det verkar få bli en annan gång...

GRATTIS till Eva Hedlund och hennes SEUuCH SEVCH WHOOPI'S UNDERCOVER AGENT som blev BIR-veteran igår i SKK Askersund med en mycket fin kritik!! Han är allt bäst han Boppen!


Ha det bäst

Susanne

Inga kommentarer: