lördag 6 augusti 2011

A la lördag..

Idag hade jag tänk fortsätta min städturné i huset., Men vad händer när jag är klar på övervåningen? Märkligt ljud och skum lukt kommer från dammsugaren? F.n! Mattias börjar direkt fördjupa sig och konstaterar efter en stund mekande att motorn är skrot! Aaaah! Jag är verklige super-duper nöjd med min dammsugare och har varit det hela tiden. Eftersom vi har hundar och katter som är inne så blir det ju mycket både år och grus! Ungarna drar väl också in ett och annat ja vi också förstås. Jag har dammtorkat nu och Mattias letat fram en gammal skit-dammsugare med en meter sladd och tvi vale. HATE IT redan! Får nog ta mig en funderare på en ny dammsugare - vilket jag verkligen inte har råd med just nu!

Idag ska det bli porter-stek till middag och den har puttrat en stund, mycket god lukt sprider sig över huset! Mmmm längtar redan nu till middagen. Ungarna har frågat flera gånger senaste timme: - ska vi äta snart! Vilket vi inte ska riktigt än... Ikväll ska vi till Maria och Kenta och få grillat, det ser jag verkligen framemot. En lite överraskning har jag köpt till Maria. Avslöjar inget ifall hon läser bloggen man vet ju aldrig. Ska i alla fall bli gott och få komma och sätta sig och slippa laga själv vilket jag ju alltid gör.

Nej jag får fortsätta nu innan inspirationen tryter...

Ha det bäst
Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Centraldammsugare, det är det bästa köp jag gjort, dyrt, men värt varenda öre!