fredag 2 september 2011

Måndagen i Götet

Igår bar det av till Götet med Anette och Anna och våra hundar. Det var röntgen dags! Så lagomt kul egentligen men men det är ett ont måste som måste göras. På kliniken Göteborg mötte vi upp Riita som bor i Göteborg som också skulle röntga sin tik.

Nu blir det en jobbig väntan på svaret på hundarna eftersom det läses av i Stockholm på SKK. Jag tittade på samtliga plåtar och har ju mina aningar om resultatet men det ska jag inte yppa förrän jag har svaret från SKK i min hand!

Vi lunchade på hemvägen i Göteborg och vägen ur Göteborg vid 16-tiden var fan ingen lek. Vi körde 1 mil på 1 1/2 timme! Fattar inte hur folk orkar med att pendla och lägga så mycket tid på och bara vänta... Inte nog med att köerna ringlade sig, längre fram i kön ser man hur några från vägverket Svevia tvättar stolpar!!! När det regnar, i rusning trafik!! Måste väl varit en karl som fattade det beslutet? Så himla korkat.

När vi åkte ner på förmiddagen så såg vi ett ställe som sålde skor och bestämde oss för på hemvägen att besöka den affären och jag säjer då bara det - vilken upplevelse! Oj oj ...... Måste varit affären som gud glömde och som stått stilla i tiden.... Visserligen en del fina skor MEN expediten, miljön, kunderna..... Det skulle behöva upplevas för att man ska förstå vad jag menar!

Tiden rusade iväg och vi tog oss framåt sakta. Mycket bilar och kö.... Kvällsmat intogs på Riksrasta i Brålanda och vid 21 tiden var vi äntligen i Säffle igen. Vi har summa summarum haft en trevlig dag med mycket skratt åt både det ena och andra. Nu som sagt har en lång väntan börjat. På svaret från SKK.

Ha det gött
Susanne

Inga kommentarer: