lördag 24 september 2011

Resume onsdag-torsdag-fredag och lördag

Ja ja nu blev det ett hopp igen i bloggandet! Tur att det finns läsare som påminner mig om det! Ja sen i tisdags så får vi väl göra en resumé innan det blir ny vecka igen!
Onsdag nja vad hände då? Ebba var i alla fall hemma från skolan p ga huvudvärk! Tyra åkte till pappans jobb och åkte lite traktor. Jag åkte till Erikshjälpen och hittade ingenting! Men något som jag fick fatt i så var det ett trådlöst tangetbord till min stationära dator men inte på Erikshjälpen utan på Audio Video och det kostade "bara" 299 kr. Trodde i min enfald att det var mycket dyrare!

Torsdag så var lilla "Tulan" på dagis och jag var på möte på Abf/Fsk och nu är det klart att jag ska börja arbetsträna igen på ett nytt ställe! Mer info kommer om det. Men jag ser verkligen framemot det....

Efter mötet var jag på en efterlängtad FotvårdsbehandlingANETTES FOTVÅRD i Annelund. Som vanligt helt underbart skönt både behandlingen och det trevliga sällskap man har/får!! Många kramar till Dig Anette.

Fredag/Lördag ja det är Säffle Mârten, vad mer finns och säja!? Ja så länge som även jag kan minnas så har det sista helgen i september varit marknad och tivoli. Även om det år efter år återkommer med detsamma så ska man ut och traska. Om inte annat är det ju trevligt och träffa folk som man inte sett på väldigt länge. Ebba sköter sig ju själv tillsammans med sina vänner från stan. "Fotbollstjejerna" ett tufft och starkt gäng!! Mycket trevliga tjejer allihopa.

Idag på kvällskvisten var det kalas för faster Jessica som kommit hem från Göteborg! Och då träffades hela släkten på Mattias sida hos käre svärmor i hennes 2:a. Ja det är trångt om saligheten men det går på nåt vis väldigt bra ändå. Hittade en käck plåtskylt till henne på marknaden. Hoppas hon gillar den. Verkade i alla fall så.

När vi skulle åka hem så fick jag mig verkligen en överraskning som heter duga! Jag har ända sedan jag och Mattias flyttade in här i huset 1997 påmint Mattias morbror Sven-Åke över en mycket gammal fin spegel som hängt här i huset länge. När vi gifte oss 2000 så gjorde jag en önskning om spegeln mest på skoj och sen när vi träffats så har vi skojat om denna fina spegeln! Och gissa vad jag fick sådär helt appropå idag? Jo men va: SPEGELN med stort S!! Åh vad glad jag blev över det! Tusen miljoner tack. Fick ett kort med följande text på:

Till Susanne

Nu när jag ska till Mellom flytta
Hoppas jag att jag kommer till nytta.

Men titta inte i den för mycket
för då spräcker du hela stycket.

Nu när den kommit till nytta
hoppas jag att den inte bör flytta

Sven-Åke

Som sagt jag känner mig rörd och mycket glad över den vackra spegeln! Nu ska den få den finaste platsen, när den återkommit hem igen!

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: