tisdag 20 september 2011

Tisdag eftermiddag i regnet

Tjoho nu är jag här igen!! Ett väldigt bloggande flera gånger per dygn. Ja faktiskt är jag ganska pigg med tanke på att jag var vaken till klockan var 04 inatt. Har varit i stan och handlat och inhandlat mina efterlängtade astma mediciner. Halleluja för dom! Hoppas på en bättre natt i natt med mer sömn.

Ebba gick att iväg till skolan idag. Jag tycker nog själv att hon kunde varit hemma nån dag till men gå och prova är väl inte heller fel vi får se hur hon känner sig när hon kommer hem idag. Tyra är för gullig hon, hon blev så trött på detta handlande förrut så hon ringde farmor och undrade lite fint om inte hon kunde få komma. Farmor är ju aldrig omöjlig och där är hon fortfarande. Jag har kvar att handla på Granngården, det är hund mat, häst mat, toappapper och eventuellt spån om det får plats. Så jag ska strax hämta hem lilla "Tulan"....

Vädret då? Ja det är väl som det brukar nuförtiden; R E G N i massor regnmätaren har fullt upp varenda dag. Ingen vill vara ute några längre stunder. Nu ska jag ta tag i middagen för idag och tyvärr har jag kommit in en riktig svacka med matlagningen - idétorka totalt!!

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: