lördag 22 oktober 2011

Det var lördan det!

Lördagen går mot sitt slut. Känns lite gott då jag mår lite "tjuvens", straffet efter att a ha gottat mig med en stor bit pizza! Inte nog med det jag åt även några godisar vilket jag vet att jag inte klarar egentligen i alla fall inte i samband med pizza ätandet.tv:n är det som vanligt inte ett skit och se, bara repriser på filmer som jag redan sett både en och två gånger vad typiskt. Mattias slog till och köpte en film förrut men Tyran somnar aldrig så jag vet inte om jag i ärlighetens namn orkar se nån film nu.
Idag har det varit en ganska lugn dag! Vedkörning inkl "stappling". Matlagning. Hundpromenad i skogen med flickorna (varav en har börjat löpa) film-mys med Tyra och vi såg återigen Rio den tecknade filmen som handlar om papegojor. Riktig bra faktiskt.

Till kvällsmat fixade pappan pizza från stan och det var verkligen mums, det avrundades med godis. Nu sitter vi allihopa i halv-koma och Tyra vägrar sova. Inte kul. Lite egentid i lugn och ro önskas TACK! Så intensiva dagar med denna trotsiga femåring så jag rent ut sagt tror det blir omöjligt. Inte lätt och vara fem år! Och inte lätt och vara mamma heller .....

Imorgon söndag vad står på agendan då? Nja vi tar nog den dagen som den kommer också. Härligt med inga måsten

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: