onsdag 19 oktober 2011

Resumé fredag till tisdag

Ja ja jag vet, det var länge sen jag bloggande sist! Men det har naturliga förklaringar, min. Typ hundra gånger sen funkar det kanske 10 minuter så är det samma visa igen. Så booooring! Så har jag skrivit ett inlägg så blir det antingen borta eller så måste jag börja om. Och då tröttnar man ju liksom. Jag får göra en resumé och börjar med fredagen förra veckan och betar mig framåt.

Fredags ja vad hände då? Tyra var på dagis, Ebba var hemma från skolan. Jag arbetstränade på Granngården. Lika trevligt och upplyftande som det tidigare varit. Jag kan ta egna initiativ och ingen tar illa upp för det. Passar mig bra. Veckohandlade gjorde jag också. Hem på mys och hundpromenad.

Lördagen så var jag intill stan och handlade igen det som jag hade glömt på fredagen. Jag var också till Bygdegården och gjorde höstfint i krukorna så det ser mer inbjudande ut att komma dit. Fortsatte mitt pysslade i den ”nya” hörnan i vardagsrummet.Mattias jobbade. Men lite vedkörning blev det när han kom hem.

Söndagen fortsatte renoverandet i slutfasen. Skivan skulle fästas, stolpen skulle fästas i skivan. Skåpen fästes i väggen. Sorteringen började. Vilka böcker skulle vara kvar vilka skulle skänkas. VHs filmer till förbannelse, men dom ska vi ta oss en titt på i vinter och sen hiva. Många bra filmer när vi väl gick igenom dom. Små vita lådor sates ihop, och fylldes med videokameror, kort mm. Ja allt blev banne mig klart!! Och jag är hel-nöjd det blev t om bättre än vad jag hade föreställt mig

På kvällen fick jag ett mycket ledsamt besked från en av mina allra goaste vänner och jag blev faktiskt väldigt ledsen så resten av söndagskvällen blev aningen tung efter det. Tänker på Er mina vänner – hela tiden!

Igår måndag var en helt vanlig måndag. Tyra och jag var visserligen iväg på kalas till våran favvo-Kristina som fyllde år och åt smaskig tårta. Tyra blev sminkad och allmänt bortskämd som alltid. Saga och Konrad var med och var in på lite husesyn till sina kompisar Wictor och Eddie. Ja den dagen gick den med.

Idag tisdag har varit en grå dassig tråkig dag med bråkiga ungar. Tyra retas och skvallrar hela tiden. Ebba har ont och hur tacksam som helst och reta. Rent ut sagt outhärdligt. På eftermiddagen åkte jag till skolan och hämtade hem läxor. Åkte sen till Frendo och inhandlade mutor i form av godis, film och tidningar. Sen lugnade det allt ner sig här. Pust och stånk. Härligt med barn!! Filmen vi såg hette Rio - en tecknad handlade om papegojor. Riktigt bra faktiskt. Mattias har jobbat över idag och kvällsgöran blev förlag aning senare idag. Jag har haft lite egentid ikväll i form av för omväxlingsskull tv-tittande; Halv åtta hos mig som nu denna veckan sänds från Arvika. Desperate Housewifes varvat med telefonsamtal med min goa arvika vän. Det var allt för länge sen. Mycket hann vi med i det samtalet. Nu är det alldeles strax dags för date med John Blund och det ser jag framemot. En mycket slitsam dag med andra ord.

Ha det bäst

Susanne

Inga kommentarer: