söndag 2 oktober 2011

Shopping-runda med Ebba

Ja då var man hemma igen! Varit på shopping-runda i Karlstad med Ebba och man jag väl lugnt säja att hon shoppade loss ordentligt! Kläder för flera tusen kronor. Hon verkar hel-nöjd! Jag är helt slut och mycket glad för att Ebba är nöjd! Jag handlade allt lite jag med en fleece-tröja och en hel grejer på Ikea! Tyra fick också kläder men hon och pappan var att hemma i lugn och ro. Gud så mycket folk det var överallt i varenda affär, har folk hur mycket pengar som helst det handlades kasse på kasse. Skopunkten fick sig ett besök men jag hittade verkligen ingenting som föll mig i smaken. Ebba försökte tjata till sig ett par vita skor men nej, ska det köpas nåt i skoväg får det bli nåt höstligt eller alternativt vinteraktigt.

Inne på Ikea fanns det massor jag kunde ha köpt och vill ha MEN man jag får faktiskt skärpa när jag går in där. Skulle lätt kunna spränga budgeten med flera tusen!
Har fått en idé som jag nu ska ta tag i. En liten vägg i vardagsrummet ska fixas till, en bokhyllan ska bort. Väggen ska målas, hyllplan ska upp. Jag känner hur ideérna flödar. Kul med ett höstprojekt! Piffar alltid upp vardagen om man får ändra lite här och där, då och då. Det kommer bli väldigt bra känner jag. Ja ja hoppas skulle det kanske stå.

Nu är det kväll och hundarna ska utfodras, även så det tvåbenta. Tvättstugan behöver väl en översikt igen eftersom jag inte varit hemma. Hoppas på en lugn kväll med en bra film och tidig kväll. Lite sliten efter Whiskey-provning igår kväll i bygdegården. Inte får att jag drack whiskey men jag slet i köket och det var f.n inte så lite. Sent blev det i alla fall.

Sänder kramar till mina goa vänner Anette & Maria - jag tänker på Er extra just nu!

Ha det bäst
Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Underbart att få shoppa loss med tjejerna :)
Snart får jag shoppa med min största i Stockholm ;)))