måndag 10 oktober 2011

Tv-rums projekt del 2

Nu ska hyllplanen få sig lite lasyr. En strykning är gjord!
Någon timme senare är väggen klar. Nu väntar lite små-fix med hyllplan osv.
Första våden uppe!
Sådär jag då var det tomt!

Ja det har blivit ett glapp på projektet sedan i onsdags så jag plockade bort allt i hyllan och först idag fortsatte. Men i fredags inköptes en ny skiva, ville ha en längre och aningen bredare. Klurade på skåp osv, under lördagen jag lurade med mig Mattias till Ikea och hör och häpna jag (vi) gjorde faktiskt fynd! Tittade i butiken på olika skåps alternativ men nja det var dyrt och nej. Vi ansåg att vi skulle vänta och klura på nåt eget. Ben till "skivan" köptes i alla fall nja och en hel del annat men mest små saker. På vägen till kassorna gick vi förbi fyndhörnan på Ikea och där står det ju en skåpssektion och väntar till halva priset. Men hallå vad var det och fundera på. Sagt och gjort skåp blev köpt. Under söndagen kliade det rejält i fingrarna men et var en massa annat som var tvunget och göras så projekt stod still.

Idag kände jag att nu jäklar! Ringde svärmor och körde dit Tyra. Hem och drog igång och jag har sannerligen kommit långt på väg. Tapetseringen är klar. Hyllplanen laserade. Och nu ska jag har hjälp med montering för den klarar jag nog inte helt själv. Tror jag?! Fortsättning följer ......

Ps. Första älgen är fälld på markerna mmmmm Ds.

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: