lördag 12 november 2011

Danmark 10 november 2011



Här jobbade Laila en mysig Djurklinik i Holstebro
Torsdagens lunch/middag/eftermiddagsfika strax innan båten gick hem
Mycket tanke och mysig atmosfär utanför Djurkliniken och övriga affärer i Danmark
Hittade en affär med massor av mysiga fågelholkar!! Jag ville verkligen ha men fick ta mig i kragen för dom var för dyra!
Honululu modeller
Ja ni ser massor av härliga modeller
Ett härligt träd
Mera holkar
Var inne på Djuraffär och där fanns massor av artiklar för olika djurslag. Här en mysig kaninbur i dubbelmodell endast 899 DKK
Fina hundkojor a la 1299 DKK

Mmmm fina holkar igen!
Helt förundrad över alla rondeller och speciellt deras utseende! Alltid stora högar, eller höga buskar. Man hade ingen aning vart man skulle. Halleluja för GPS:en!
Mycket vägar åt alla håll, långa breda fina, inga vägrenar, inga diken. Lite annorlunda mot vad man är van i Sverige!
Många härliga gårdar utmed vägen, alltihop satt liksom ihop lite som Skåne men ändå inte. Alltså bostadshuset med ladugård och uthus!
Många låga skyltar, troligtvis har dom inte drivor med snö! Men va jobbigt för lastbils- och busschaufförerna!!
Kollade på bilar!!? Inte billigt med Volvo typ 400000 DKK för denna - my lord!
Sunny skyndade sig in i bilen! Glöm inte mig .....
Vårt promenad gärde!

Sorken som var med som resesällskap hamnade plötsligt i paradiset! Så många sörk-hål!
I det här vackra huset som var så mysigt inuti såväl som utanpå. Här bodde Laila med sin man och deras golden och härliga katter a la kennel Skylock!

Ja jag åkte ju till Danmark från Göteborg kl 18 på onsdags kvällen för att para med den fantastiske MULTICHAMPION hanen Ritzilyn Rick O'Shay som är på tillfälligt besök i Danmark hos kennel Skylock. Båten Stena Danica var i hamn kl 21 och jag styrde kosan omgående mot mitt mål. Var framme strax efter 23 och fick para direkt det blev verkligen en midnatts romans! Lång hängning och Sunny tyckte det var helt okej. Även jag var såååå nöjd - vilken hund! En stark hund, stabil, härlig benstomme, stark rak rygg, mycket bra kors med ett härligt huvud. Me like!

Jag fick låna mig en efterlängtad säng, somnade ovaggad vill jag lova. Vid kl 07 vaknade Laila och jag gick upp strax därefter jag måste erkänna att jag gärna hade sovit mycket lääängre. Men men det var skönt och komma upp och komma iväg med hundarna på en promenad. Både Sunny och hennes resesällskap Sorken sprang länge fram och tillbaka på ett gärde bland sork-hålen. Min lilla Sork hade nog hamnat i paradiset med att goa hål i mark, sååå gott dom luktade. Efter promenaden åkte jag in till Holstebro där Laila jobbar på en djurklinik. Strosade runt i affärer och tittade på priser mm. Handlade inget. Jag var trött och inte så inspirerad. Jag sov en stund i bilen istället.

Vid lunchtid så parade vi igen. Och sen styrde jag kosan mot Fredrikshavn igen och bokade mig en färjetur hem. Kl 20.00 åkte båten och denna gången åkte jag med färjan Stena Jutlantica återigen en lugn fin tur! Taxfree shopping blev det, en härlig kycklingwrap, lusläste Hundsport, läste Se & Hör ja ni hör en helt okej tur! Ja jag spelade bort mina danska mynt i spelautomaterna och det var skit-kul! Min icke att jag vann inte en spänn tillbaka.

Kl 23.15 var färjan i Götet och jag körde av. In i dimman kan minst sagt säja. Jädrar vilken dimma! Vips styrde Gps:en in mig på den "gamla" 45:an fortfarande i dimman. Inte vad jag hade tänkt mig men men. Körde ca en timme och hamnar med min jä..a otur bakom en vägtransport som drog ner tempot till noll. Enligt min Gps skulle jag vara hemma i Säffle strax efter 01.00 jojo tjenare! Kl 5.30 var jag hemma i Säffle. Mycket beroende på dimman, vägtransporten och att jag blev så trött så jag var tvungen och sova en stund eller två efter vägen.

Nu är det ju lördag och jag börjar komma ikapp! Trött har jag varit och segt har det varit både igår och idag men men jag kommer väl ikapp. Jag är så glad över att ha gjort den här resan och den här parningen så ni kan aldrig ana. Ett minne för livet rent ut sagt. Har ju några favvo minnen av parningsresor jag gjort under åren. En annan som satte starka spår var ju Norge resan 2009 eller vad säjer du Veronica?

Nu får lördagskvällen fortsätta med familjen

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: