söndag 20 november 2011

Helg resume

Ja söndag kväll och nu har även denna helg gått! Vart tar tiden vägen? Ja igår lördag gjordes en massa saker. Vi var hela familjen till Säffle och gick på Säffle "Ullared" som min käre man kallar det. Ja Erikshjälpen alltså. Vi köpte ett par överdragsbyxor till Tyra, några fina rörstrands tallrikar, en hundkam, Tyra hittade en plånbok och ett par skyddsglasögon ja det var det vi fick med oss. Vi var in på Netto ett märkligt ställe men en massa dyra saker ja inte mitt favvo handlingsställe! Sen var vi till Coop och handlade det jag missade dagen före. Mattias var inte på Fixer och letade efter bra pannlampor då ALLA våra är borta! Men dom var dyra och absolut inte vad han sökte. Jag var in på Affection och köpte hudkräm och lite annat smått och gott.

Vi åkte hem åt middag och fick sen besök av Maria som kom med en bullpåse så det blev både kaffe, saffransbullar och hundprat. Sen gjorde jag en julbock till Maria och började med min egen. Men det blev snabbt mörkt och vi skulle ju få besök av våra goa vänner så jag gick in och började med maten. Kvällen skulle bestå av SPEL! Jag och Kristina MOT "the boys" Mattias och Niklas!. Ja ja med facit i hand 6 - 1 vad säjer man! GIRLPOWER! Vi är bäst ..... Vi spelade länge och spelade lite olika spel. Jätte-kul! Det måste göras om det snart.

Idag söndag var lite segt på förmiddagen men Ebba skulle till stan till sin kompis. Och jag och Tyra passade på och handla IGEN! Tandkräm var bortglömt i flera dagar och borsta tänderna med Bamse tandkram nja inte gott i flera dagar.
På hemväg in i Bygdegården och hjälpte Malin och städa efter gårdagens fest. Passade på och städa lite extra och satte även upp Julstjärnorna i fönstren. Det blev så fint!

Ikväll åt vi pizza till kvällsmaten och det smakade riktigt gott. Nu sitter vi och slappar i soffan ja, jag slappar och Mattias snarkar gott. Ska strax ta en dusch och lägga mig JAG ÄR TRÖTT!

Imorgon är det ny dag och ny vecka och dags för nya utmaningar!

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: