måndag 14 november 2011

Så blev det med det

Äntligen börjar jag komma tillbaka till livet! Det har varit hårda dagar efter Danmarks turen! Ursch och tvi! Helgen skulle vara bilfri bestämde jag mig för på fredagen men men det gick inte så bra. Lördags förmiddagen ringde Mona som har Bulten och Frans åt mig nu. Frans hade gnagat på ben och en flis hade fastnat i i bakre delen av munnen mellan två tänder! Hm skulle hon åka till veterinären undrade hon? Jag ringde P-A men han tyckte jag skulle ta mig en titt själv och jag fick åka iväg hm! Väl där så kände jag efter en snabb titt att det där fixar jag och mycket riktigt med en snäll hund, en pincett och ficklampa lysandes så fick jag lätt bort den.

Söndagen blev likadan den! Fotbollsträningen kl 11 - jo jo jag fick ta det med. Hade inte samvete och fråga Mattias som körde insilage balar ..... Alltså inte bilfritt den dagen heller. Farsdags firande blev det för Mattias med några paket från flickorna. God middag och kladdkaka till eftermidddags kaffet. Även Måns dök upp vilket inte tillhör vanligheterna. Men han skulle ha matlådor och matsäck för ett par dagar eftersom hans pratik på 6 veckor började idag.

Min egen far pappa Kjell blev firad idag måndag. Då Tyra och jag tog oss en tur.

Nu är det kväll och jag engagera mig med hundarna och börja med att klippa ris och göra några bockar nja i alla fall börja göra några bockar. Och någon krans ska det bli. Riset plockades igår och ligger på en släpkärra nere på stall-backen!

Ha de bäst
Susannne

Inga kommentarer: