tisdag 13 december 2011

Allt möjligt

Då var det tisdag kväll och jag sitter med datorn i knät och väntar ut Tyra som jag skulle önska skulle somna! Det blev en tidig morgon för mig och Tyra vi var banne mig uppe med tuppen. Kl. 8.25 var vi Sörbro Kyrkan och skulle titta på systern Ebba som gick med i luciatåget. Strax efter 8.30 kom att det ståtliga tåget in och idag var Ebba tärna men sååå fin hon var. Tyra satt och skruvade sig, hon ville till dagis för dom skulle lussa 9.30 och vi var väl högst en minut därifrån.

Hon hade inte bara dagisväskan med sig idag utan, nystruken lucia klänning i en klädpåse, rött band och luciakrona i guld! Wow så fin hon ska ha varit. Inga föräldrar var inbjudna till dagis för att titta och detta hade Tyra liiiite svårt och förstå. -Varför tittar du på Ebba, och inte på mig? Var den stora frågan. Men i eftermiddag när hon kom var så nöjd med dagen och även Simon hade varit på plats. Hennes favvo-kille och därefter Emil.
Jag har varit kontakt med försäkringsbolaget ang. Måns bil och jag var och hämtade honom på hans praktik så vi fick ner bilen till Volvo där det ska utredas hur mycket det kommer kosta att renovera bilen, eller om den ev. ska skrotas? Återstår och se. Troligtvis skrot enligt Mattias. Vi får snart se. Det sorgliga är ju just nu att Måns praktiserar en bit utanför stan och har ingen bil.Tyvärr har vi ingen att låna ut och ingen annan i hans närhet heller vad det verkar. Dåligt!

På vägen hem från stan kom jag mitt i en hemsk trafikolycka utmed E45. En flicka låg helt livlös på vägen och det var fullt pådrag, jag fick för mig att det var en bekant och fick en liten släng av panik, fick köra en runda och komma tillbaka MEN tur i turen var det inte som jag trodde. Jag hade hjärtklappningen en bra stund efteråt. Tyckte jag se min egen Ebba ligga där och allt möjligt. Nu har jag läst på NWTs webbsida att det gällde en 14 årig tjej som fått skallskador men inget mer. Ursch och tvi säjer jag bara.

Nu ska jag strax lägga igen dom små blå, då jag ska upp tidigt och köra Måns till sin praktik! Hatar och gå upp tidigt men nu har jag inget val annat än att bita ihop.

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: