onsdag 21 december 2011

Egenproducerad julstjärna

Halv-missade Ernst idag, jag hade fullt upp själv med en julstjärna till granen! I år så har jag bytt ut alla mina röda och "guldiga" kulor till silver och glas färgade kulor, vilket resulterade i att jag hade ingen stjärna till toppen!
Jag har grubblat i flera dagar och verkligen inte hittat nån fin i affärerna. I går fick jag en idé, göra en egen av grov ståltråd! Jo jo det hade nog gått om jag inte är så satans klen i mina händer. Men jag är ju gift med världens mest händiga man; beskrev förrut för honom hur jag ville ha det och 10 minuter senare var stjärnan klar. Ja stommen i alla fall. Den klädde jag sen in i silverfärgat glitter först och sen virade jag runt en silver girlang med stjärnor på. Jag är helt nöjd faktiskt. Fick 4 stycken fina pappers tjärnor av Ebba idag som hon hade pysslat och gjort på skolan idag, en fin beige med rött som sitter i köksfönstret och en svart sitter i ett av storrums fönstret. Sen har jag även en i vitt och en flerfärgad som inte ännu fått någon plats! Visst är den fin? Se bilden till höger.

Idag annars så har jag gjort knäck som blev så hård att jag får försäkra upp tänderna om jag ska våga äta den. Jag har bakat en tårt-botten, även garnerat den en "princess-tårta" som Måns ska bjuda på imorgon på hans sista praktik dag. Jag har också eldat lite skräp, älskar verkligen och elda. Skulle nog kunna elda upp både det ena och andra när jag ändå är i farten.

Mattias har just kommit tillbaka efter en lång promenad med grannen och några av hundarna. Medan han var bort klippte jag lugg på Ebba som ville dölja sina finnar i pannan?! Rolig hon, det blev i alla fall väldigt fin även om hon själv inte vant sig fullt ut.
Nu närmast ska jag dusch och sen lägga mig för jag har väldigt ont i kroppen och är väldigt sliten....

Ha det bäst friends
Susane

Inga kommentarer: