söndag 18 december 2011

Helg-resume!

Helgen är snart till ända och jag får börja skriva där jag slutade! I fredags middag, ja men visst fick jag finfrämmat! Veronica ända från Arvika kom och skulle hämta sin kalkon som jag hade beställt åt henne och mig vid Skördefesten på Adelsnäs kalkongård på Näset. Och en fin julgrupp fick jag också, TUSEN TACK va glad jag blev för den ska du veta Veronica!!

På lördags morgon begav vi, Mattias och jag till Karlstad för att fixa med lite julklappar. Och vi fick ihop en hel del. Ett besök på Jula blev det först för att göra Mattias lite tillfreds inför det som komma skulle! Och jädrar va folk! Kö för att överhuvudtaget komma in på parkeringen, parkeringsplats var lätt och få och väl inne på Jula var väl det inte helt tilltaget med gångarna mellan hyllorna. Mest ett jävla kaos men men vi fyllde en vagn ändå. En hel del julklappar faktiskt. Sen efter det en tur in till Karlstads Hemslöjdsbutik för den årliga shopping av en "Torsby Vätte" till min käre far. Han är lika glad varje år för att få olika vättar men då är han ju också från Torsby det kan ju höra till.
Sen gick jag själv en liten sväng i Mitt-i-city-huset och var in på en massa roliga affärer, jag köpte mig själv två klänningar för halva priset på Esprite! Hel-nöjd med dom en i grått och en i svart!

Sista anhalten blev Ikea tillsammans med alla andra i Värmland, men tacka vet jag Ikea det känns då aldrig trångt där. Nja förutom i restaurangen då kanske alla som skulle äta samtidigt som oss! Men vi fick oss varsin lunch och kunde fortsätta shoppingen och nu började verkligen klockan rusa. Vi fick det vi skulle ha, betalade och la in varorna i bilen och gick för att köpa
en gran och aldrig har väl det gått så fort som denna gången på 5 minuter hade jag bestämt mig och ytterligare 5 minuter senare var granen i bilen!!! Halv 5 var vi hemma en snabbis och tömde bilen! Bytte om och iväg på "julfest" till svärfar och AM, hela kvällen var en ren pina jag var fanemig helt slut och hade värsta ångesten över hundarna som inte haft någon vidare omsorg på hela dagen. Och ladugården och stallet stod ju också och väntade .... Klockan 21 var vi hemma igen och med massor och göra. Bläää! Nåt mer sånt blir det inte för mig!! Jag orkar verkligen med sånna här dagar!! Stupade isäng och idag söndag har det blivit ordentligt och idag har det blivit färdigstädat i tv-rummet. Granen kläddes sent igår kväll. Mattorna blev både piskade och fick hänga ute en stund för att all kvalster skulle dö ut!

Vi fick kaffe-besök på kvällskvisten idag av Maria E som skulle se hur det gick för hennes bebis och hon gav hundarna en julskinka som hon hade glömt i ugnen häromdagen en smaskig kvällsmat med julskinka blev för hela gänget!! Dom var helt säkert väldigt glada att Maria hade glömt skinkan i ugnen alldeles för länge och det verkade smaka mums för allihopa.


Nu sitter vi halv-döda i soffan efter att ha ätit pizza till kvällsmat vilket var jätte-gott men nu är det paltkoma med stort P!
Nu börjar den stora nedräkningen inför lördagen och ungarna är såååå förväntansfulla! Ska bli kul och få ge dom klapparna! Dom får nog alla klappar som dom inte förväntar sig.

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: