onsdag 28 december 2011

Onsdagen som helhet

Onsdag kväll och det har varit en helt okej dag! Ensam hemma till 14.30! Imorse 6.30 åkte Mattias och flickorna iväg på Fotbolls Cup till Kil. Jag gick faktiskt och la mig vaknade upp 9.30 helt utvilad och blev nästan lite lamslagen och visste knappt vad jag skulle hitta på. Men det var till och ta tag i dagen. Hästarna skulle ut, hundarna skulle släppas, tvätt finns alltid, städa tvättstugan inför dom kommande valparna, städade Ebbas rum och bytte sängkläder. Lagade middag och avnjöt den sen tillsammans med familjen som kom hem. Idag stekt köttfärs kryddad med salt, peppar och curry i med en liten skvätt grädde och lite soja. I med den kokade pastan och vips klart och underbart gott!

Iväg in till kära syster Anette på HÅRVERKSTAN och blev klippt underbart gott. Efter det gick jag och Ebba och kollade rean; ett par kängor på Bergqvist Skor (men inte på rea förstås), lite bebis kläder på Lindex till min kusins nyfödda son. Inget till mig eller Tyra fanns inget roligt alls. Vi åkte vidare till Kappahl och jag var inte mer impad där heller tyvärr. Men mycket finare bebiskläder fanns det där MEN jag hade redan köpt och skickat det så ..... Ebba plockade ihop lite underkläder till bra pris, mjukisbyxor och en randig tröja. Ebba var i alla fall nöjd.

Hem och ikvälls matgörandet för både två- och fyrbenta. Tvåbeningarna fick Stinas kyckling och klyftpotatis med lite annat. Fyrbenta fick sina ransoner med hundmat. Super-lyckliga för det.
Nu sitter vi i soffan och väntar på andra delen på den svenska kriminalserien Arne Dahl "Misterioso" - vi började titta på igår. Mycket spännande och lite halvrå, precis vad vi gillar.

Ha det bäst friends
Susanne

Inga kommentarer: